Minden vállalkozás, új ötlet magában hordoz kockázatokat. Ezeket a kockázatokat alapos előkészítéssel jelentősen csökkenthetjük. Ez idáig rendben is vagyunk. De mi van az után, hogy mindent megterveztünk elkészült a dokumentum?
Rendszeresen tartsunk vezetői találkozókat, vagy ha egyedüli vezető vagy összegezd ügyeidet.
Az üzleti terv elkészülte után a terv időszaka alatt nem túlzás minden hónapban vezetői megbeszélést tartani, vagy ha egyedüli vezetők vagyunk nyugalomban elvonulni és számot vetni az történések után. Ez lehet akár minden hónap harmadik vagy negyedik péntekén is, a mikor szinte részletkérdés. A lényeg, hogy ezek rendszeres alkalmak legyenek, és előre be legyenek ütemezve. Ezeken a találkozókon át kell tekinteni az üzleti terv mérföldköveit, határidőket, feladatokat, terv és tény eredményeket, valamit a közelgő mérföldkövek dátumait és határidejét. Kívánatos, hogy mindenki, akit érint, terv a cégen belül előre tudja a megbeszélés időpontját így érdemben fel tud készülni a találkozóra. Ha egyedüli vezető ként vágsz bele, akkor a projekt teamet vagy azokat az embereket vond be, akikkel kapcsolatban vagy a munka során.
Lehet, hogy szükséges felülvizsgálni a tervet?
Ez bizony előfordulhat. Ha az üzleti tervezési folyamat tartalmazott egy jól előkészített tervet - meghatározott feladatokkal, elkötelezett vezetőkkel (megvalósítókkal), költségvetéssel, dátumokkal és mérhetőséggel - akkor ezeken a megbeszéléseken könnyebben kezelhetővé és könnyen felismerhetővé válik, hogy a cég közelebb jutott e kívánt célhoz vagy sem. Minden találkozó napirendjét előre meg kell határozni a hamarosan esedékes mérföldkövek és a nemrég esedékes mérföldköveknek megfelelően. A vezetők áttekintik és megbeszélik a tervet és a tényleges eredményeket, magyarázzák és elemzik az észlelt különbségeket.
Így szervezi működő gépezetté a vállalkozást az üzleti terv
A havi megbeszélések magában foglalják a pénzügyi eredményeket és egyéb mérhető eredményeket - a termék mérföldköveit, értékesítési eseményeit stb. - és havonta csak egy órát vesz igénybe.
Nem sok időt vesz igénybe, de a döntéshozók számára kiemelten fontos és értékes. Az üzleti terv nem egy passzív dokumentum, sokkal inkább egy tervezési folyamat aktív eszköze.
Ne feledjük:
• Mérföldkövek
• Határidők
• Terv és tény adatok
• Rendszeres ellenőrzés, hogy jó úton járunk e.
Debreczeni László és Hajdu Máté
üzleti terv tanácsadók
segítség, tanácsadás, konzultáció, üzleti terv írás szolgáltatásainkról a tudatoscegvezetes.hu oldalon tájékozódhatsz >>
KÉRDÉSED, VÉLEMÉNYED, SAJÁT TAPASZTALATOD VAN?
KÍVÁNCSIAK VAGYUNK RÁ! OSZD MEG VELÜNK!
Írj nekünk a uzletiterv@tudatoscegvezetes.hu címre vagy görgess le az oldal aljára és egyből írhatod is
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.