Tudatos cégvezetés - üzleti terv

Üzleti terv készítés egyszerűen. Segítünk a megfelelő üzleti terv elkészítésében.

Amit tudni érdemes a stratégia tervezésről
Ettől lesz eredményes a Ginop Plusz 1.2.1 – 21 pályázatod, stratégia tervezés

Ginop Plusz 1.2.1 – 21 pályázat keretében jelentős támogatás szerezhető hazai KKV-k számára az üzleti kihívások, modernizációhoz kötődő fejlesztésekre, vállalati innovációra. A pályázatok keretében stratégiai és vállalati pénzügyi tanácsadás is igénybe vehető. 
ginop_plusz_1_2_1_21.jpg

Ebben az áttekintő cikkben a céges stratégia tervezést szeretnénk bemutatni 2 szempontból:

  • mi ez? 
  • kinek lehet hasznos, milyen elemkből áll össze?

Ha beírod a Google keresőbe a stratégia szót vagy a stratégia tervezés szóösszetéletel számos cikk úgy fogja kezdeni, hogy a hadvidelésből származik, meg Szun - Ce és a többi.... Ami nagyon jó, ha el szeretnél mélyülni a témában. De ez a cikk most abban segít, hogy áttekintést adjon számodra a stratégia tervezésről, "eszik vagy isszák szinten" és megfelelő döntést tudj hozni Ginop Plusz 1.2.1 – 21 pályázatod beadása előtt. 

Üzleti keretek küzött mi jelent a stratégia? 

Az üzleti életben még a jól működő vállalkozások esetén is időnként előfordul, hogy valami miatt mást és máshogyan kell csinálni mit amit eddig megszoktunk. Ennek oka legtöbb esetben valami külső kényszer lehet,

- koronavírusjárvány,

- hanyatló - vergődő, átrendeződő piac,

- kedvezőtlen munkerő ellátás, 

- éghajtlat változás,

- új versenytárs, technológia megjelenése

és még hosszan sorolhatnám. De a helyzet talán érthető. A lényeg, hogy külső helyzetek határása kell csinálni valamit különben megáll - elsorvad az egykoron szép napokat látott üzlet.

Ilyen helyzetekben a cég vezetésének kell rágni a ceruzát és kitalálni valamit,

- beruházni egy jobb technológia érdekében,

- több hozzáadott értéket teremteni képzetebb munkaerő álltal, 

- bért fejleszteni a minőségi munkaerő megtartása és vagy megszerezése érdekében.

Ismerd meg a körülményeket, hogy jó stratéga váljon belőlled 

Ahhoz, hogy a fenti dolgokat sikerre vigyük szükségünk van arra, hogy a teljes képet lássuk és értsük, ismerjük az üzletünk minden elemét és aspektuást. Ilyenekre gondolok mint:

- lehetőségek (ide értve a piaci trendeket is) 

- erőforrásások

- adottságok

- veszélyek

- kihívások

A stratégia tervezés ezeket fogja össze ezekre a dolgokra koncentrál, azért, hogy megértsük és megtervezhessük, milyen nagyobb lépéseket kell megtenni azért, hogy a kitűzött üzleti célokat elérjük. 

Pályázati üzletfejlesztés: nem csak technológiai, beruházási kérdés lehet

A Ginop Plusz 1.2.1 – 21 pályázat esetében pont arról van szó, hogy a piaci kihívásokra legyen egy legyen modernizáció - fejlesztési válasz a cégnek ls ennek meglépésére adnak most tulajdonképpen támogatást.

Ugyanakkor a döntéshozók rájöttek korábbi üzletfejlesztési pályázatok tapasztalatok alapján, hogy sokszor egy új beruházás, fejlesztés önmagában nem biztos, hogy elegendő segítség a lehetőségek jobb kihasználására. Ezért a pályázatot kiegészítették a lehetőségeket, bevezetést megtámogató tanácsadási szolgáltatások igénybe vételével is.

Ezek egyike a stratégia gondolkozás - üzleti tervezés. Ami akkor jön igazán jó ha nem csak fejleszt a cég, hanem akár a fent említett külső kényszerek miatt átalakítja szervezetét, piaci működését is. Ilyenkor jön jól a stratégia tervezés a hogyanok átgondolt megválaszolásához. 

 Milyen elemei vannak a stratégia tervezésnek? 

strategia.png

1. Misszió (küldetés): Annak meghatározása amiért csinálod a vállalalkozást amit el akarsz érni a saját piacodon, saját termékeiddel, szolgáltatásaiddal. Példa: Az EU TOP 3 prémum élelmiszeripari vállalkozása közé bekerülni minőségi magyar mezőgazdasági termékek által. 


2. Vízió: Többfajta megközelítésben lehet víziót alkotni de a közös bennük, hogy a vállalkozás számára valamilyen elérendő kívánatos jövőben célt fogalmaznak meg benne. Példa: Egy olyan digitalizált, automatizált modern vállalkozás, amelyik csökkenti az időjárási tényezők befolyását a minőségi mezőgazdasági termékek előállításában. 

És itt meg is érkeztünk a stratégiához. Az a megoldandó feladvány, hogy megtaláljuk azokat a lépséket amelyek hozzásegítik a céget a vizió és misszió megvalósításához. Ezt a következő évek tudatos tevényeksége és nagyobb elért mérföldkövek eredményeinek összessége teszi lehetővé. 

3. Célok: Ahhoz, hogy a missziót és víziót elérjük, nagyobb konkrét lépéseken keresztül vezet az út a globális cél felé. Egyszerűen és tömören fogalmazva. Célok, amelyekhez konkért eredményeket rendelünk. Ezeket a szervezet vagy annak dolgozói valósítják meg. 
Példa: Ahhoz, hogy a TOP 3 kerüljünk növelni kell a termelékenységet 60%-al, és a nevekmény 40% export piacokon kell értékesítani. Első export piac amit megcélzunk a V4 országai. Ehhez a termelésnek és az értékesnek kell fejlődnie. 

4. Stratégia: Azokat a célokat amiket kitűztünk magunk elé (3. pont) hogyan és milyen módón kell megvalósítani. Bontsuk tovább a példát: 
A. 
Növelni kell a teremelési kapacitást. Hogyan és mi módon lehet? Itt van szerepe a "Ismerd meg a körülményeket, hogy jó stratéga váljon belőlled" c. pont lehetőségek, adottságok résznek. Milyen lehetőségeim vannak és azt az adott trendekkel hogyan tudom összhangba hozni. 
B.  Növelni és tágítani kell az értékesítési kapacitást - lehetőségeket. "Ismerd meg a körülményeket, hogy jó stratéga váljon belőlled" c. pont lehetőségek, erőforrások részeknek.

5. Üzleti terv (ennek kidolgozása már nem a szorosan vett stratégia hanem az abból levezethető, szükséges tennivalókra koncentrál ): Az ületi terv mutatja be azokat a részleteket amik ahhoz kellenek, hogy a stratégia a megvalósítás során jól és üzleti értelemben is sikeresen valósuljon meg. Pléda: Úgy döntünk, hogy a a teremélési kapacitás növekedéséhez kell egy új gép. Akkor megvizsgáljuk, hogy ez a gép mennyibe kerül és hogyan lehet ezt a gépet üzleti nyereséggel bevonni a céges körforgásba. Íme pár megvizsgálandó kérdés az üzleti terven belül: A. Terményeinkkel először a Lengyel piacon jelenjünk meg. Mekkora ez a piac? Valóban oda érdemes-e előbb menni? Milyen helyzetben van a lengyel piac, elférnek oda a Mi termékeink? Kikkel kell azon a piacon versenyezni? 

6. Operatv terv (ez sem a stratégia része, hanem annak megvalósításával kapcsolatos tervezői feladat): Röviden, tömören, az üzleti tervben foglaltakat, hogyan kell akciók - tényelges üzleti lépések sorozatával megvalósítani. Példa: Ha lengyel piac akkor meg kell szervezni a logisztikát, kell indítani egy célterületi kampányt stb. Mindezt úgy, hogy elérjük az üzleti tervben fogalalt célszámokat (Pl. árbevétel) és midezt úgy, hogy az üzleti terv megvalósulása szolgálja a stratégiát. 

 Összefoglalva 

 Amiért szükség van stratégiára?
1. A világ (piac, igények, technológiák) változna és erre a cégednek regaálni kell. A nagyvállalatok erre használják a stratégiát. Ha leveszed a "humbug szűrőt" és a lényegre koncentrálsz rájössz, hogy a céged számára is hasznos, ha van egy hosszabb távú piaci stratégiád, amelyhez illeszkednek aktuális munkaterveid, erőfeszítéseid 

2. Ha indulsz a Ginop Plusz 1.2.1 – 21-on és olyan fejlesztésekbe fogsz, amelyek befolyásolják céged működését, piaci jelenlétét, céljait érdemes kihasználni, hogy nagyobb léptékben végig gondold, hogy ez milyen változásokkal, kihívásokkal jár a céged szervezete és tevékenysége szintjén. A stratégiai és üzleti tervezés kivitelezéséhez nyújthat segítséget a pályázat keretében elszámolható tanácsadói szolgáltatás. Élj vele és szerezz előnyt a tudatos tervezés üzleti hasznából.


Amire szükség van a stratégia alkotáshoz
Ismerni kell a vállalkozás körülményet, azért, hogy tudj gondolkozni a stratégiai lépésekről. Ha nem ismered kívűl-belül, oda - vissza a piacot akkor nem tudsz gondokolkozni a stratégiáról. 

A stratégia alkatos 4 + 2 lépésből áll:

1. Kell, hogy legyen a cégednek küldetése (Misszió) 

2. Kell, hogy rendelkezzen a céged egy jövő képpel, ahova el kell jutni. ( Vízió) 

3. A misszió és víizó eléréséhez nagyobb célokat, csomopontokat kell meghatározni. 

4. Mindezek ismeretében lehet elkezdeni gondolkozni a stratégiáról. 

Majd amitől a stratégia "élővé válik" ez a + 2: 

5. Üzleti terv az ami a stratégiát működésbehozza. 

6. Operatív terv ami az üzleti tervet megvalósítja. menedzsment szinten ez a legkisebb egysége a tervezésnek. 

Amennyiben segtségre van szüksége a statégia alkotás - üzleti tervezés területén forduljon hozzánk bizalommal. 

Debreczeni László és Hajdu Máté - üzleti terv tanácsadók

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatoscegvezetes.blog.hu/api/trackback/id/tr1316597878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tudatos cégvezetés - üzleti terv

Üzleti terv készítés egyszerűen. Segítünk a megfelelő üzleti terv elkészítésében. Üzleti terv sablon, tippek, trükkök tanácsok üzleti terv készítése és üzleti tervezés területén.

Címkék

banki hitel (1) befektető (1) befektetői prezentáció (1) befektetői üzleti terv (2) cápák között (1) célcsoport (6) célcsoport szegmentáció (4) COVID19 újratervezés (1) családi vállalkozás (1) családi vállalkozások (1) dale carnegie (1) értékesítés (3) értékesítési terv (3) Export (1) Export képesség (1) gazdasági válság (1) generációváltás (1) GINOP-5.1.10-17 (3) GINOP-5.1.9-17 (3) GINOP-5.2.7-17 (3) ginop-pályázat (2) ginop fiatalok vállalkozóvá válása (2) Ginop Plusz 1.2.1 – 21 (1) Hendrich Balázst (1) HEPA (1) infrastruktúra (1) innováció (2) innovációs fórum (1) kiszervezés (1) KKV (1) kockázat elemzés (1) konfliktus kezelés (1) Korona vírus újratervezés (3) külpiaci megjelenés (1) Külpiacralépés (1) Lean módszertan (1) Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (1) mérföldkövek (2) mérőszámok (1) MFB Generációváltási Tőkeprogram (1) MVP (2) online piackutatás (4) piaci trendek (3) piackutatás (8) piackutatási módszerek (6) PRRR ciklus (1) stafétabot átadás (1) startup (3) stratégia (1) stratégia alkotás (1) stratégia írás (1) stratégia készítés (1) SWOT (1) TAM SAM SOM (1) trendek (1) tudatos cégvezetés (10) újratervezés (2) utódlási terv (1) üzleti hatékonyság (1) üzleti modell (4) üzleti stratégia (10) üzleti terv (26) üzleti tervezés (19) üzleti terv befektető meggyőzéséhez (1) üzleti terv készítés (21) üzleti terv minta (9) Üzleti terv sablon (7) validálás (1) vállalkozás fejlesztés (1) vállalkozói banki hitel (1) vállalkozói mentorálás (5) veresenytárs (1) versenytárselemzés (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása