A T – Sytems kutatásból kiderül, hogyan hozzák meg az üzleti döntéseket a hazai kkv vállalkozások, és milyen fejlődési terveik vannak a jövőre nézve.
A kutatás feltárja a magyarországi kkv szektor jelenét és jövőbeni terveit. Fókuszban a hazai cégek,
- gazdálkodása
- ügymenete
- stratégiai lépései
Az eredményekből kiderül, hogy a növekedést a tudatos cégvezetés, az üzleti tervezés hozza meg. Igaz, a fejlődés és a fejlesztés nem egyik napról a másikra történik, át kell gondolni a terveket, dolgozni és tenni kell érte.
Így tervez a magyar kkv szektor!
A megtartás a cél nem a fejlődés.
A hazai cégek célja a meglévő ügyfélkör megőrzése és a cég jövedelmezőségének szinten tartása vagy jobb esetben a növelése.
Sajnos, csak a cégek egyötödének a tervei között szerepel a korszerűsítés, mellyel a munka hatékonysága és termelékenység lenne fejleszthető, illetve a piac bővítése is hasonlóan alacsony népszerűségnek örvend.
Igen meglepő, hogy a szervezetek 43%-a egyáltalán nem tervez semmilyen lépést tenni a kitűzött célok elérésében. Tehát nincs fejlesztési terv, inkább csak a működés és a fenntartás lebeg a cégvezetők szemei előtt.
Nincs konkrét üzleti terv
Véleményünk szerint egy jó üzleti terv meghatározza egy vállalkozás jelenét és jövőjét, segítségével könnyebben megvalósíthatók a céges célkitűzések.
A kutatásból sajnos az derül ki, hogy magyarországi viszonylatban a cégek igen kicsi jelentőséget tulajdonítanak az tervek elkészítésének. Mindössze csak 13% készít konkrét üzleti tervet egy éves viszonylatban. Inkább az informális tervek uralják a vezetési szokásokat a hazai vállalkozások körében: a szervezetek egyharmada hozzávetőleges irányokat és terveket határoz csak meg. Közel a fele pedig semmilyen üzleti tervvel nem készül. Mindez gátolja a vállalkozások tudatos növekedést, illetve döntéshozását.
Hogyan szülnek így tudatos üzleti döntések?
A terv teljes hiánya, vagy csak a részleges tervezetek megléte önmagában nem jelentené azt, hogy a vállalkozások részéről nincs tudatosság egy-egy üzleti döntés meghozatalakor. Mégis a hazai cégek 46%-a semmilyen üzleti számítással nem foglalkozik ilyen esetekben. A másik oldalon viszont ott van, hogy a szervezetek 52%-a egy komolyabb üzleti elhatározás előtt, azért végez valamilyen tervezést a siker érdekében. ( Utánanéznek a lehetséges bevételeknek, kiadásoknak, veszélyeknek és buktatóknak.)
A kutatás összegzése
A tervezés nem általános a magyar kkv szektor körében, épp ezért a kiszámíthatóság sem feltétlen jelenik meg. Ezért a biztos talaj és a tudatos, megfontolt üzleti döntések, illetve fejlesztési tervek sérülhetnek. Az üzleti döntések jelentős része inkább megérzés alapon történik, ugyanis a komoly megtérülési számítások jóval kisebb szerepet és jelentőséget kapnak.
A kutatás szerint a vállalkozások tudatos tervezése és fejlesztése lehet a siker kulcsa. Enélkül a fejlődés nem garantált, inkább csak egy megszokott, stagnált állapotot teremt a cégek számára.
Pont ezért fontos, hogy tegyünk ez ellen és előregondolkodjunk az üzleti döntéseket és tervezeteket tekintve, így lehetséges a fellendülés, a növekedés és a szintlépés a vállalkozások számára.
A segítség nem marad el!
Ha változtatni szeretnél, és úgy döntesz fejleszteni, szeretnéd a céged, ha a kkv szektorban egy lépéssel a konkurensed előtt szeretnél járni, segítünk az üzleti terv elkészítésében. Érdemes tisztában lenni a versenytársakkal, tisztázni a cég a saját cégfilozófiádat annak érdekében, hogy egyedi legyél a piacon és az eredményeidet növeld.
A kutatásról a Hellobiznisz.hu számolt be részletesebben.
VÉLEMÉNYED, SAJÁT TAPASZTALATOD VAN?
KÍVÁNCSIAK VAGYUNK RÁ! OSZD MEG VELÜNK!
Írj nekünk az uzletiterv@tudatoscegvezetes.hu címre vagy görgess le az oldal aljára és egyből írhatod is
Debreczeni László és Hajdu Máté - üzleti terv tanácsadók
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.