Tudatos cégvezetés - üzleti terv

Üzleti terv készítés egyszerűen. Segítünk a megfelelő üzleti terv elkészítésében.

5 üzleti terv mítosz ami rontja az üzleted
Felejtsd el őket!

uzleti-terv-mitoszok.jpg
Összegyűjtöttünk 5 olyan üzleti tervvel kapcsolatos közkeletűen elterjedt hibás vélekedést, amivel sokszor találkozunk mi is munkánk során

1. Az üzleti tervnek hosszúnak kell lennie ( HIBÁS Állítás)

Az üzleti tervnek nem feltétlen kell hosszúnak lennie. Az üzleti terv bármilyen formában és terjedelemben hasznos lehet, még akkor is az csak néhány táblázatot vagy felsorolást tartalmaz.

2. Az üzleti tervet nehéz megcsinálni (HIBÁS Állítás)

Nem kell nehéznek lennie. Sorold fel kulcsfontosságú stratégiai pontjaidat (Ki vagy és mit csinálsz? Milyen problémát oldasz meg? Hogyan oldod meg? stb) és kulcsfontosságú taktikáidat ( értékesítés, marketing, csapat), valamint néhány fontos fontos mérföldkövet (például határidőket, feladatokat, új webhelyet stb). Tartalmazza a tervezett értékesítést, a költségeket, a kiadásokat és a pénzforgalmat. Voálá! Van egy alap üzleti terved.

Ha nem boldogulsz vele, segítséget a Tudatoscégvezetés oldalunkon találsz.

3. Nem érdemes üzleti tervet készíteni (HIBÁS Állítás)

A jól működő vállalkozások használnak üzleti tervet. Lehet, hogy kő egyszerűséggel vannak elkészítve ( termék szolgáltatás megfogalmazása, tervezett bevétel, tervezett kiadás) de azok friss adatokat és naprakész információkat tartalmaznak. Biztos, hogy a tervüket felülvizsgálják havonta. A 2010 óta foglalkozunk üzleti tanácsadással, számos céggel kerültünk már kapcsolatba. Ezeknek a cégeknek  a 20% - 30% -a rendelkezik gazdálkodási folyamattal amelyek le is vannak írva és időközönként felülvizsgálják őket.

Az intelligens induló vállalkozások one page szerű üzleti terveket használnak, annak érdekében, hogy lássák a kezdeti irányvonalakat, költségeket, kulcsfontosságú stratégiai pontokat, meg tudják kezdni az értékesítést, világos legyen számukra mikor hova kell eljutniuk. Ha ezek megvannak bizonyos időközönként felülvizsgálják  őket.

4. Üzleti tervek csak a kezdő vállalkozásoknak fontos (HIBÁS Állítás) 

Az igaz, jól működő induló vállalkozások általában használnak üzleti tervet, annak érdekében,hogy tisztán lássák mely lépések milyen erőforrásokat igényelnek. De ez nem jelenti azt, hogy a már működő vállalkozásoknak nincs szükségük üzleti tervre, amiben magában foglalja a mérföldköveiket, a stratégiájukat. A már régóta működő vállalkozások az üzleti tervüket optimális esetben naprakészen tartják, és gyakran felülvizsgálják, ha szükséges frissítik.

5. Minek tervezzek, a világ és az üzleti környezet gyorsan változik? (HIBÁS Állítás) 

A valós világban egy jó üzleti terv képes kezeli a változást. A terv jelenlegi állapotát úgy tartja, hogy a változásokat valós eseményekké változtatja. Ez úgy kell érteni, ha a piac változik, arról valószínűleg úgy is értesülni fogsz. Tehát a vállalkozásod a változásnak megfelelően kell vezetned. A lényeg, hogy a tervnek köszönhetően gyorsabb, egyszerűbb és természetesebb változatokhoz szükséges információkat kaphat.

KÉRDÉSED, VÉLEMÉNYED, SAJÁT TAPASZTALATOD VAN?

KÍVÁNCSIAK VAGYUNK RÁ! OSZD MEG VELÜNK!


Írj nekünk a uzletiterv@tudatoscegvezetes.hu címre vagy görgess le az oldal aljára és egyből írhatod is

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatoscegvezetes.blog.hu/api/trackback/id/tr2314231549

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tudatos cégvezetés - üzleti terv

Üzleti terv készítés egyszerűen. Segítünk a megfelelő üzleti terv elkészítésében. Üzleti terv sablon, tippek, trükkök tanácsok üzleti terv készítése és üzleti tervezés területén.

Címkék

banki hitel (1) befektető (1) befektetői prezentáció (1) befektetői üzleti terv (2) cápák között (1) célcsoport (6) célcsoport szegmentáció (4) COVID19 újratervezés (1) családi vállalkozás (1) családi vállalkozások (1) dale carnegie (1) értékesítés (3) értékesítési terv (3) Export (1) Export képesség (1) gazdasági válság (1) generációváltás (1) GINOP-5.1.10-17 (3) GINOP-5.1.9-17 (3) GINOP-5.2.7-17 (3) ginop-pályázat (2) ginop fiatalok vállalkozóvá válása (2) Ginop Plusz 1.2.1 – 21 (1) Hendrich Balázst (1) HEPA (1) infrastruktúra (1) innováció (2) innovációs fórum (1) kiszervezés (1) KKV (1) kockázat elemzés (1) konfliktus kezelés (1) Korona vírus újratervezés (3) külpiaci megjelenés (1) Külpiacralépés (1) Lean módszertan (1) Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (1) mérföldkövek (2) mérőszámok (1) MFB Generációváltási Tőkeprogram (1) MVP (2) online piackutatás (4) piaci trendek (3) piackutatás (8) piackutatási módszerek (6) PRRR ciklus (1) stafétabot átadás (1) startup (3) stratégia (1) stratégia alkotás (1) stratégia írás (1) stratégia készítés (1) SWOT (1) TAM SAM SOM (1) trendek (1) tudatos cégvezetés (10) újratervezés (2) utódlási terv (1) üzleti hatékonyság (1) üzleti modell (4) üzleti stratégia (10) üzleti terv (26) üzleti tervezés (19) üzleti terv befektető meggyőzéséhez (1) üzleti terv készítés (21) üzleti terv minta (9) Üzleti terv sablon (7) validálás (1) vállalkozás fejlesztés (1) vállalkozói banki hitel (1) vállalkozói mentorálás (5) veresenytárs (1) versenytárselemzés (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása