Tudatos cégvezetés - üzleti terv

Üzleti terv készítés egyszerűen. Segítünk a megfelelő üzleti terv elkészítésében.

Üzleti terv befektető megnyeréséhez
Így nyerd el a befektetők tetszést az üzleti tervvel

Mire kell figyelni, amikor befektetők számára készítünk üzleti tervet? Néhány olyan szempont, tanács, amelyek segítségével ebben is eredményes lehetsz.

befektetok_megnyerese.jpg

Milyen az az üzleti terv, amit befektetők meggyőzésére írnak?


Ez az üzleti tervek közül egy olyan fajta, amelyet szakmailag (terv célterületét értjük most szakmailag) megalapozott, annak érdekében, hogy az megfeleljen a kockázati tőkebefektetők, angyal befektetők vagy bankok igényeinek.

Ezt a fajta üzleti tervet olyan felfogással kell megírni, hogy képesek legyünk a saját projektünket egy befektető szemüvegén keresztül látni. Vagyis az írás közben egy befektető fejével is tudni kell gondolkozni. Az üzleti tervnek választ kell tudni adni a potenciális befektető aggodalmaira.

A bankok, az angyalbefektetők, és a kockázati tőke alapok tőkéjüket hosszú távú hozam reményében bocsájtják a vállalkozás rendelkezésre és a befektetőtől függően különböző mértékű, de igen magas megtérülést várnak.

Az úgynevezett befektetésre kész üzleti terv bizonyítja a befektető számára, hogy
- a projekt gazdája szakértője az iparágának,
- rendelkezik egyértelmű küldetéssel
-  és fejlődési, jövőképpel.

Erre a három elvárásra mindenképpen választ kell adni a befektető számára készült üzleti tervnek.

Az alábbiakban bemutatunk néhány fontos üzleti terv részt, amelyek a befektetők különböző információ igényeire adnak választ:

1. A cég vezetése

Fontos tudni, hogy a befektetők a menedzsmentbe fektetnek be, nem csak egy üzleti ötletbe. Létkérdés ezért, hogy a lehető legjobban be tudd mutatni szakértelmed, és meggyőzd arról az olvasót, hogy elkötelezett vagy és neked szenvedélyed is az, amit csinálsz.

A csapat kompetenciája, tapasztalataik és elkötelezettségi szintjük szintén olyan tényezők, amelyeket a befektetők megvizsgálnak, mielőtt befektetési döntéseiket meghoznák. (Tapasztalataink szerint szerencsés, ha a cégvezetésben van, aki inkább a szakmai dolgokhoz ért és felügyeli és van olyan, aki kimondottan az üzleti eredményességért felel és a számok felől közelít a cég ügyeihez. Így a két vezetői kompetencia meggyőzően kiegészíti egymást).

2. A potenciális ügyfelek

Az ügyfeleket taglaló rész lényeg, hogy be képesek legyünk bemutatni az ügyfelek azon problémáit / igényeit amelyet cégünk megold. Ezt jó körbe kell járni. A jól körbejárás nem feltétlen jelent nagy terjedelmet sokkal inkább valós és meggyőző mindenki számára jól érthető probléma és igény bemutatást jelent. Vigyázat! Kerülni érdemes a szakzsargont. A befektető nem feltétlen szakmabeli, ha nem érti miről van szó, az könnyen elbizonytalaníthatja.

Ennek a fejezetnek az összegzése, hogy felvázoljuk a potenciális ügyfelek profilját (a profil által világossá válik, , hogy kik az ügyfelek mi jellemzi őket, hogyan érdemes őket megszólítani).

 Ez a rész alapozza a meg terv további részeit (gyenge alapokra nem lehet jó házat építeni).

 3. Termék / szolgáltatás leírása

Itt sem kell bonyolult dolgokra gondolni. Be kell mutatni a terméket vagy szolgáltatást. Itt is vigyázzunk ne  bonyolódjunk túlságosan szakmai leírásba. Egyszerűn írjuk le miről van szó, mit tud és mire jó. Ez aztán tényleg az a része az üzleti tervnek, amit üzleti terv szempontjából laikusok is meg tudnak írni. 

4. Piac és versenytársak bemutatása 

A piacbemutatása résznél mindenképpen érdemes felvázolni, 

  • hogyan épül fel a piac,
  • hol tart, milyen trendek figyelhetők meg,
  • a piac méretét. 


A versenytársak résznél mindenképpen érdemes felvázolni, 

  • kikkel kell versenyezni (sokan azt gondolják ha nincsenek versenytársak az a legjobb, pedig az nem feltétlen jó jel, egyrészt mert ha olyan jó és valós igényt elégít ki az üzleti ötletünk akkor, hogyan lehet, hogy még senki sem próbálta meg az kielégíteni valamilyen módon. Másrészt mert akkor valószínűleg magát piaci szegmenst is meg kell teremteni, fel kell építeni) 
  • milyen termékük
  • szolgáltatásuk van 
  • a céged miben jobb – több hozzájuk képest. 


Jó tudni:
Ideális esetben az üzleti tervet egy adott befektető és befektetés típusához és annak igényeihez kell igazítani, mivel a különféle típusú befektetők, eltérő befektetési helyzetben (pl. a cég fejlődési fázisa szerint) az üzleti terv különböző részeire koncentrálnak. Például a bankok nagyobb hangsúlyt fektetnek az üzleti terv pénzügyi szempontjaira, és kevesebb figyelmet fordítanak a piacra. Az angyal és kockázati befektetők mind a piaci, mind a pénzügyi kérdéseket hangsúlyozzák.

5. Marketing terv 

Az üzleti terv marketing terv fejezete elmagyarázza, hogyan fogják a potenciális ügyfelek megvásárolni a termékedet és / vagy szolgáltatásodat. A marketing terv fő pontjai: 

  • Termék / szolgáltatás értékesítés szempontjából való bemutatása
  • Árazási stratégia
  • Értékesítési terv
  • Reklám és promóciós terv

Ez a négy pont a piackutatásból származó információkon alapszik. Majd a pénzügy tervben ezek alapján készülnek a bevételi számítások. Ezért van az, hogy az üzleti tervben az összefüggések nagyon fontosak. A jó üzleti terv egyik ismérve, hogy az adatok koherensek benne (ne felejtsd, a korai cégépítési fázisban az üzleti tervek elsősorban az üzleti gondolkodás érettségét, fejlettségét mutatják be). 

6. Pénzügyi terv. Avagy mikor és hogyan adod vissza a pénzt?

A befektetők által befektetett pénz visszafizetésnek több módja van. Nézzük meg az „egyszerűbb” általános eseteket. Cikkünkben végig arról volt szó, hogy pénzt kérünk üzleti elképzelésünk megvalósításához bankoktól, kockázati tőke vagy angyal befektetőtől. Ők nyilván visszaakarják kapni a pénzüket vagy inkább (sokkal inkább) többet, mint amit betettek. 

Banki finanszírozás esetén ennek a legegyszerűbb módja, hogy az a cég előre megbeszélt ütemezés szerint (általában egységesen elosztva) visszafizeti a tőkét és a kamatot. 

Kockázati vagy angyal tőke setén ez máshogyan néz ki. Általában az ilyen finanszírozásoknál a finanszírozok, beszállnak a cégben. Részesedésért cserében és azt várják, mikor jön el a cég életében az a pont, amikor érdemes kiszállni. Ez az Exit pont. Vagyis amikor értékesíti a cégbeli részesedésüket. A cikk szempontjából most mindegy, milyen tőkebefektetésről van szó, a lényeg világosan derüljön ki, mikor és hogyan térülhet meg a finanszírozó befektetése. 

Összegezve:

A  cikkel azt próbáltuk bemutatni, hogy a befektető megnyeréséhez szükséges üzleti tervnek melyek a legfontosabb fejezetei. Általában egy befektető ezekre a fejezetek koncentrál és ezeket a fejezetek érdemes mélységében kifejteni az üzleti tervben. 

Az ördög természetesen itt is a részletekben rejlik, vagyis hogyan állítom elő az információkat és a különböző fejezeteket milyen tartalommal töltöm meg.  Ne felejtsétek, a befektetők szeme elé számos üzleti terv kerül, ezért hamar kiszúrják a hamisságokat, kidolgozatlan, elnagyolt részeket, logikai vagy egyszerűen számolási, matematikai hibákat.

A jó befektető üzleti terv így magabiztosságot, komolyságot ad egy befektetési folyamatban, egy gyengébb, átgondolatlanabb anyag viszont elbizonytalaníhatja a befektetőt.

Segíthetünk akár a teljes üzleti terv, vagy csak egyes részei megírásában, illetve akár csak az elolvasásában vagy az előkészítés előtt egy közös konzultációban.

Debreczeni László és Hajdu Máté - üzleti terv tanácsadók

KÉRDÉSED, VÉLEMÉNYED, SAJÁT TAPASZTALATOD VAN?

KÍVÁNCSIAK VAGYUNK RÁ! OSZD MEG VELÜNK!

Írj nekünk a uzletiterv@tudatoscegvezetes.hu címre vagy görgess le az oldal aljára és egyből írhatod is

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatoscegvezetes.blog.hu/api/trackback/id/tr615174944

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tudatos cégvezetés - üzleti terv

Üzleti terv készítés egyszerűen. Segítünk a megfelelő üzleti terv elkészítésében. Üzleti terv sablon, tippek, trükkök tanácsok üzleti terv készítése és üzleti tervezés területén.

Címkék

banki hitel (1) befektető (1) befektetői prezentáció (1) befektetői üzleti terv (2) cápák között (1) célcsoport (6) célcsoport szegmentáció (4) COVID19 újratervezés (1) családi vállalkozás (1) családi vállalkozások (1) dale carnegie (1) értékesítés (3) értékesítési terv (3) Export (1) Export képesség (1) gazdasági válság (1) generációváltás (1) GINOP-5.1.10-17 (3) GINOP-5.1.9-17 (3) GINOP-5.2.7-17 (3) ginop-pályázat (2) ginop fiatalok vállalkozóvá válása (2) Ginop Plusz 1.2.1 – 21 (1) Hendrich Balázst (1) HEPA (1) infrastruktúra (1) innováció (2) innovációs fórum (1) kiszervezés (1) KKV (1) kockázat elemzés (1) konfliktus kezelés (1) Korona vírus újratervezés (3) külpiaci megjelenés (1) Külpiacralépés (1) Lean módszertan (1) Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (1) mérföldkövek (2) mérőszámok (1) MFB Generációváltási Tőkeprogram (1) MVP (2) online piackutatás (4) piaci trendek (3) piackutatás (8) piackutatási módszerek (6) PRRR ciklus (1) stafétabot átadás (1) startup (3) stratégia (1) stratégia alkotás (1) stratégia írás (1) stratégia készítés (1) SWOT (1) TAM SAM SOM (1) trendek (1) tudatos cégvezetés (10) újratervezés (2) utódlási terv (1) üzleti hatékonyság (1) üzleti modell (4) üzleti stratégia (10) üzleti terv (26) üzleti tervezés (19) üzleti terv befektető meggyőzéséhez (1) üzleti terv készítés (21) üzleti terv minta (9) Üzleti terv sablon (7) validálás (1) vállalkozás fejlesztés (1) vállalkozói banki hitel (1) vállalkozói mentorálás (5) veresenytárs (1) versenytárselemzés (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása