Tudatos cégvezetés - üzleti terv

Üzleti terv készítés egyszerűen. Segítünk a megfelelő üzleti terv elkészítésében.

Amitől már az indulás pillanatában elbukhat az üzleti elképzelésed
néhány gondolat a piackutatás fontosságáról, javasolt módszereiről

Töprengj el, Ash Maurya lean üzleti terv szakértő felvetésén: 10 új termékből 9 azért bukik meg, mert rossz terméket fejlesztettek ki, azaz nem olyan terméket, amelyet a piac tényleg igényelt és megvett volna.” Nos, a felvetés induló vállalkozások vagy új üzleti elképzelést megvalósító már működő vállalkozások estén épp úgy igaz, mint startup vállalkozások tekintetében. Az üzleti sikerhez ismerni kell a piacot és a piaci szereplőket.

piackutatas.jpg

Ha vállalkozást tervezünk indítani, legyen az startup vagy hagyományos induló cég vagy már meglévő vállalkozás, ami valami újban kezd, fontos, hogy végezzen piackutatást. Vagyis valós viszonyok között, hús – vér piaci szereplőktől gyűjtsön be olyan információt, ami alkalmas az ötletek visszaigazolásra. Derüljön ki életképes ezen az üzleti elképzelés.

Mielőtt komoly költségekbe vered magad ötleted megvalósításával kapcsolatban, gondold végig a következőket:

1. Valóban létező vevői igényt elégít ki az ötleted?
2. Valóban különleges a kínálatod?
3. Valóban lesz megfelelő bevételed?

Nézzük meg a felvetett kérdéseket egy kicsit közelebbről egyesével.

Valóban létező vevői igényt elégít ki az ötlet?
Valóban létezik a megcélzott vásárlói réteg (célcsoport) ? Tényleg azok lesznek a vevők, akire előzetesen gondoltál? Vizsgáld meg milyen csoportokba (szegmensekbe) tartoznak azok, akikre számítasz. Az üzleti ötleted lényeges szempontjai szerint végezd el a szegmentálást - pl. társadalmi helyzet, lakhely, nem, életkor,  Mik a döntési szempontjaik? Milyen tekintetben van ténylegesen hiányuk? Milyen olyan vágyaik vannak, amire az ötleted megoldást jelent?

Ezeknek az információknak az összegyűjtésével meg tudod alkotni a célcsoport profilját (ügyfél personát).

Valóban különleges a kínálatod?
Tudd meg, a potenciális ügyfeleid jelenleg milyen megoldásokat használnak és kedvelnek, mennyire elégedettek a versenytársak kínálatával. Alaposan mérd fel a versenytársakat! Tudd meg, mit kínálnak pontosan, miben jobbak vagy rosszabbak nálad. Mérd fel a versenyelőnyöd. Mivel tudod magadhoz vonzani a vevőket?

Egy ilyen vizsgálódás során rengeteg dolgot meg lehet tudni az iparág működéséről. Ne csak azt csekkold, hogy valóban a Te termékedre/szolgáltatásodra tartanak igényt a vevők, hanem azt is, hogy valóban van e az ötletedben olyan plusz amivel a versenytársak elé tudsz kerülni.

Valóban lesz megfelelő bevételed?
Ki kell deríteni valóban hajlandók e fizetni az emberek a termékedért/szolgáltatásodért. És ami még fontos, ha hajlandók fizetni érte, akkor mennyit fizetnének? Egyszeri vagy rendszeres költésről van szó? 

A piackutatás módszerei

piackutatasi_modszerek.jpg

Tapasztalataink alapján a következő piackutatási módszereket ajánljuk:

  • Személyes megkérdezéssel, felméred a vevők tapasztalatit és igényeit a korábbi megoldásokkal kapcsolatban. Lehetőséged lesz megismerni a célpiacod, a tipikus vevőket és a versenytársak kínálatát. Fontos! A személyes megkérdezés minden esetben a múlt és jelenlegi tapasztalatokra kérdez rá, és nem a konkrét ötlet véleményezésre vagy elfogadásra irányul.

  • Kipróbálás és elővétel, ezzel a módszerrel nagyon hatékonyan lehet mérni a termékkel/szolgáltatással kapcsolatos gyakorlati tapasztalatokat. Hatékonyan lehet begyűjteni a véleményeket és visszajelzéseket, jól mutatja a fizetési hajlandóságot. A kipróbálás és az elővétel a személyes megkérdezéssel ellentétben már a jövőre vonatkozik és kapcsolódik a megoldásunkhoz.

  • Online piackutatás, talán ez a legkönnyebben elvégezhető. Ezzel a módszerrel felderítheted a piac méretét, megismerheted a piaci trendeket, hasznos dolgokat tudhatsz meg a versenytársakról.

A piac, célcsoport sajátosságai szerint lehetnek egyéb piackutatási módszerek is, amit fentebb írtunk ne sorvezetőnek, hanem gondolatébresztőnek tekintsétek. A megfelelő piackutatási forma használatának eldöntésénél mindig a saját üzleti ötletedre, és piacodra, közönségedre gondolj!

Debreczeni László és Hajdu Máté - üzleti terv tanácsadók

KÉRDÉSED, VÉLEMÉNYED, SAJÁT TAPASZTALATOD VAN?

KÍVÁNCSIAK VAGYUNK RÁ! OSZD MEG VELÜNK!

Írj nekünk a uzletiterv@tudatoscegvezetes.hu címre vagy görgess le az oldal aljára és egyből írhatod is

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatoscegvezetes.blog.hu/api/trackback/id/tr5114243771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tudatos cégvezetés - üzleti terv

Üzleti terv készítés egyszerűen. Segítünk a megfelelő üzleti terv elkészítésében. Üzleti terv sablon, tippek, trükkök tanácsok üzleti terv készítése és üzleti tervezés területén.

Címkék

banki hitel (1) befektető (1) befektetői prezentáció (1) befektetői üzleti terv (2) cápák között (1) célcsoport (6) célcsoport szegmentáció (4) COVID19 újratervezés (1) családi vállalkozás (1) családi vállalkozások (1) dale carnegie (1) értékesítés (3) értékesítési terv (3) Export (1) Export képesség (1) gazdasági válság (1) generációváltás (1) GINOP-5.1.10-17 (3) GINOP-5.1.9-17 (3) GINOP-5.2.7-17 (3) ginop-pályázat (2) ginop fiatalok vállalkozóvá válása (2) Ginop Plusz 1.2.1 – 21 (1) Hendrich Balázst (1) HEPA (1) infrastruktúra (1) innováció (2) innovációs fórum (1) kiszervezés (1) KKV (1) kockázat elemzés (1) konfliktus kezelés (1) Korona vírus újratervezés (3) külpiaci megjelenés (1) Külpiacralépés (1) Lean módszertan (1) Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (1) mérföldkövek (2) mérőszámok (1) MFB Generációváltási Tőkeprogram (1) MVP (2) online piackutatás (4) piaci trendek (3) piackutatás (8) piackutatási módszerek (6) PRRR ciklus (1) stafétabot átadás (1) startup (3) stratégia (1) stratégia alkotás (1) stratégia írás (1) stratégia készítés (1) SWOT (1) TAM SAM SOM (1) trendek (1) tudatos cégvezetés (10) újratervezés (2) utódlási terv (1) üzleti hatékonyság (1) üzleti modell (4) üzleti stratégia (10) üzleti terv (26) üzleti tervezés (19) üzleti terv befektető meggyőzéséhez (1) üzleti terv készítés (21) üzleti terv minta (9) Üzleti terv sablon (7) validálás (1) vállalkozás fejlesztés (1) vállalkozói banki hitel (1) vállalkozói mentorálás (5) veresenytárs (1) versenytárselemzés (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása