Az üzleti hatékonyság akár harmadával is növelhető megfelelő technológiák alkalmazásával és 7 döntően fontos faktor figyelembevételével.
Az Oracle (Globális IT vállalat) és a WHU egyetem ( Európa egyik legjobb menedzseriskolája) új közös kutatása szerint ha 7 dolgot alkalmazunk az üzleti életben jelentősen növelhetjük vállalkozásunk hatékonyságát. Tapasztalataink alapján úgy véljük ezek a tényezők az üzleti tervezés során is hasznosak lehetnek.
A kutatás eredményei szerint, számos vállalat jelentős erőforrásokat fordít a megfelelő technológiákra, de hiányoznak az ezekhez a szükséges készségek, céges kultúra és a munkatársak hozzáállása. Így, a várható eredményeknek csak a töredékét érik el.
A kutatás szerint az üzleti hatékonyság ha az alábbi 7 tényezőt nem alkalmazzák csupán csak 20%-kal növekszik (megnéztük, hogy ezek közül melyik jelenik meg az üzleti tervezés során is) :
- Kritikus gondolkozás és kérdésfeltevés ( Ez az üzleti tervezés alapja is)
- Adatokon alapuló döntéshozatal ( Ez szintén nagyon fontos, az üzleti tervezésben, e nélkül csak üres blabla, amely komolyan nem is vehető)
- Rugalmasság és a változások elfogadása (pl. Ha szükséges térj el az üzleti tervedtől. De vigyázz nem minden elemnél lehet)
- Vállalkozói kultúra ( Az üzleti tervezés is maga már egyfajta vállalati kultúrára jelenlétére utal. Olyan cég foglalkozik egyáltalán ilyesmivel, ahol nem adhoc történnek a döntések, hanem jól átgondolt, kitalált metódus alapján. Melyeket nem változtatunk meg máról holnapra. Ha sikereket érünk el akkor azt tudjuk miért érjük el, ha bukunk akkor tudjuk miért bukunk.)
- Közös digitális jövőkép ( ma már a digitalizáció teljesen megkerülhetetlen a cégek hatékonyság növelésénél. Pl. Nagyon jó, ha könyvelő digitálisan könyvelő programban vezeti a könyvelést amely napra kész. Így a könnyen nyerhetünk adatok az üzleti tervezéshez. (2.pont))
- Tanulási kultúra ( A vállalkozás és környezete is állandó mozgásban van. Változik, a piac, a versenytársak, a technológia, a céged adottságai stb. Ezeket mind figyelni kell, tanulni - tanulmányozni, kiértékelni és tanulságait saját hasznunkra fordítani.)
- Nyílt kommunikáció és együttműködés ( Cégen belüli és cégen kívüli kommunikáció. Legyen világos a külvilág számára kik vagyunk, mivel foglalkozunk. Legyen világos a kollégák, beszállítók számára is melyek a céges célok és hogyan kívánja a cég megvalósítani Őket.)
Vajon mennyire jellemzik a fentiek a vállalkozásodat? Mi az, amiben még fejlődni lehetne és mi ennek a jelenlegi akadálya? Egyáltalán egyet lehet érteni ezzel a hét ponttal? Van ami hiányzik illetve olyan aminek talán nem is kellene ilyen kiemelt fontosságot tulajdonítani.
VÉLEMÉNYED, SAJÁT TAPASZTALATOD VAN?
KÍVÁNCSIAK VAGYUNK RÁ! OSZD MEG VELÜNK!
Írj nekünk a uzletiterv@tudatoscegvezetes.hu címre vagy görgess le az oldal aljára és egyből írhatod is
Debreczeni László és Hajdu Máté - üzleti terv tanácsadók
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.