Tudatos cégvezetés - üzleti terv

Üzleti terv készítés egyszerűen. Segítünk a megfelelő üzleti terv elkészítésében.

Online piackutatás. Ezeket érdemes végiggondolni mielőtt belevágsz.
Mik azok, amiket az online piackutatásnál meg kell vizsgálni?

Ezt a technikát minden vállalkozó, vállalkozás vezető ismeri. Hiszen a Google mindenki számára rendelkezésre áll. Most megmutatjuk, hogy Mi a Tudatos Cégvezetés üzleti terv projektjei alkalmával miket szoktunk „kiguglizni”

online_piackutatas.jpg

Korábbi cikkemben összefoglaltam a különböző piackutatási – elemzési technikákat. Megmutattam mire jó a személyes megkérdezés, milyen célokat szolgál a kipróbálás/elővétel által végzett kutatás, most pedig részleteiben bemutatom, hogyan lehet hatékony és alapos internetes piackutatást – elemzést végezni.

Mielőtt belevágnál új ötleted megvalósításába, vagy olyan döntést hoznál, ami hosszútávon befolyásolja céged működést, nézz kicsit körül az interneten:

  • Nézz utána, mekkora piacra számíthatsz!
  • Figyeld a trendeket!
  • Térképezd fel a versenytársakat! (vagy frissítsd a velük kapcsolatos információkat)

Vajon mekkora piacra lehet számítani?

Ha piacméretről beszélünk, akkor általában a vevők / felhasználók számának alakulásra kell gondolni. Ennek függvényében az üzleti tervedben már valamilyen szinten megalapozottan tudod előre jelezni a várható forgalmad.

Információ forrás lehet;

  • iparági statisztikák ( pl. ez hasznos lehet: https://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/mo/mo2017.pdf (értelem szerűen az adott évszámot kell cserélni) Nemzetközi viszonylatban www.statista.com )
  • böngészd a fogyasztói költségekről szóló kimutatásokat (pl. innen: https://www.ksh.hu/docs/hun/xftp/idoszaki/mo/mo2017.pdf )
  • nyálazd át a céginformációs adatbázisokat (pl. www.e-cegjegyzek.hu)

Itt még nincs Rock&Roll! A piacot szűkíteni kell!

A piac szűkítése igen fontos elem a piackutatás során. Ugyanis itt derül ki "mekkora buliról lehet szó". Vagyis mekkora az a piac ahova szánom a szolgáltatást/terméket. Szerintünk a piac efféle vizsgálatához a TAM-SAM-SOM módszer a legmegfelelőbb.

A TAM-SAM-SOM-ról bővebben "Mekkora potenciál van a piacodban? Így derítsd ki! TAM – SAM – SOM" c. cikkünkben írtunk. 

A reálisan elérhető piaci várakozásodat két tényező mozgatja:

1. Milyen értékesítési csatornán tudsz eladni.
2. Milyen a vásárlási hajlandóság.

A vásárlási hajlandóság skálázáshoz azt javasoljuk, hogy kalkulálj a Rogers görbe alapján. A Rogers görbe közvetve segíthet meghatározni milyen állapotban van a piacod. Ha többet szeretnél megtudni erről olvasd el "Mit gondolsz, milyen állapotban van, merre tart a piacod?" c. írásunkat. 

A trendek is fontosak!

Vagyis a kérdés az merre halad a világ? Termékeddel/szolgáltatásoddal kapcsolatban olvass minél több cikket, tanulmányt, olvasd a témába vágó portálokat. Magyarul legyél képben az adott területtel.

Versenytársak!

Személyes kedvencem a versenytárselemzés. Mindig jó, hogy vannak versenytársak, az a baj, ha nem ismered őket. A versenytársak megfigyelésével, megtud viszonyítani a terméked/szolgáltatásod. Miben vagy jobb, miben tudsz többet. Milyen a versenytársak üzleti modellje milyen a tiéd?

five_force_tudatos_1.jpg

Versenytárselemzés

Érdemes a versenytársakról összegyűjtött információkat táblázatba rendezni. Ugyanis így jól áttekinthető és összehasonlítható lesz az adathalmaz. Majd az abból levont következtetéseket szövegesen összefoglalni.

A versenytárs táblázat főbb mezői:

• Versenytárs státusza
• Kínálatuk (csak a legfontosabbak)
• Miben gyengék
• Miben kell Neked, másnak – jobbnak lenned

Versenytársak státuszai:

Tényleges versenytársak: azok, akik ugyanazon a piacon jelenleg is működnek.
Potenciális versenytársak: azok, akik a közeljövőben ugyanazon a piacon meg fognak jelenni.
Közvetlen versenytársak: azok, akik ugyanazon a piacon azonos vagy hasonló termékekkel, technológiákkal jelennek meg.
Közvetett versenytársak: azok, akik ugyanazon a piacon hasonló vevői igényeket szolgálnak ki, de más technológiával.
Helyettesítő versenytársak: azok, akik ugyanazon a piacon lévő vevők más igényeit elégítik ki.

Természetesen ezek az alapok, igény estén tetszőlegesen kiegészíthető. Amit fentebb írtunk ne sorvezetőnek, hanem gondolatébresztőnek tekintsétek. A megfelelő online piackutatási forma használatának eldöntésénél mindig a saját üzleti ötletedre, és piacodra, közönségedre gondolj!

Debreczeni László és Hajdu Máté - üzleti terv tanácsadók

KÉRDÉSED, VÉLEMÉNYED, SAJÁT TAPASZTALATOD VAN?

KÍVÁNCSIAK VAGYUNK RÁ! OSZD MEG VELÜNK!

Írj nekünk a uzletiterv@tudatoscegvezetes.hu címre vagy görgess le az oldal aljára és egyből írhatod is

 

A bejegyzés trackback címe:

https://tudatoscegvezetes.blog.hu/api/trackback/id/tr7314259995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Tudatos cégvezetés - üzleti terv

Üzleti terv készítés egyszerűen. Segítünk a megfelelő üzleti terv elkészítésében. Üzleti terv sablon, tippek, trükkök tanácsok üzleti terv készítése és üzleti tervezés területén.

Címkék

banki hitel (1) befektető (1) befektetői prezentáció (1) befektetői üzleti terv (2) cápák között (1) célcsoport (6) célcsoport szegmentáció (4) COVID19 újratervezés (1) családi vállalkozás (1) családi vállalkozások (1) dale carnegie (1) értékesítés (3) értékesítési terv (3) Export (1) Export képesség (1) gazdasági válság (1) generációváltás (1) GINOP-5.1.10-17 (3) GINOP-5.1.9-17 (3) GINOP-5.2.7-17 (3) ginop-pályázat (2) ginop fiatalok vállalkozóvá válása (2) Ginop Plusz 1.2.1 – 21 (1) Hendrich Balázst (1) HEPA (1) infrastruktúra (1) innováció (2) innovációs fórum (1) kiszervezés (1) KKV (1) kockázat elemzés (1) konfliktus kezelés (1) Korona vírus újratervezés (3) külpiaci megjelenés (1) Külpiacralépés (1) Lean módszertan (1) Magyar Exportfejlesztési Ügynökség (1) mérföldkövek (2) mérőszámok (1) MFB Generációváltási Tőkeprogram (1) MVP (2) online piackutatás (4) piaci trendek (3) piackutatás (8) piackutatási módszerek (6) PRRR ciklus (1) stafétabot átadás (1) startup (3) stratégia (1) stratégia alkotás (1) stratégia írás (1) stratégia készítés (1) SWOT (1) TAM SAM SOM (1) trendek (1) tudatos cégvezetés (10) újratervezés (2) utódlási terv (1) üzleti hatékonyság (1) üzleti modell (4) üzleti stratégia (10) üzleti terv (26) üzleti tervezés (19) üzleti terv befektető meggyőzéséhez (1) üzleti terv készítés (21) üzleti terv minta (9) Üzleti terv sablon (7) validálás (1) vállalkozás fejlesztés (1) vállalkozói banki hitel (1) vállalkozói mentorálás (5) veresenytárs (1) versenytárselemzés (4) Címkefelhő
süti beállítások módosítása